Monday, October 26, 2009

26.10.2009 - La Adler Planetarium

na sara,

am revenit :D

weekendu asta am fost la planetariu . dah. am vazut stele...am vazut galaxy collisions :D

fff tari toate :D

am facut poze din cel mai bun unghi pentru a vedea "Skyline-ul" orasului. intradevar. foarte tare

cat despre muzeu ce sa zic... au fost multe lucruri interesante.

capsula din zborul : Gemini XII cred. sunt nijte poze. e chiar capsula reala.

erau fel de fel de console unde puteai sa te deplasezi in spatiu ...sa aselenizezi pe luna. chiar intr-o poza este si un fragment de pe luna. n-am apucat sa vad asa ceva pana acuma... acum am avut ocazia :D

ce am mai vazut... a am fost la un "film" defapt era o proiectie... te puneai pe scaun si te uitai in sus si ne-o proiectat cum se izbesc asteroizi si planete si galaxii... frumos tare.

dupa aia sunt niste poze cu o sfera. sfera aia nu e din filmul lui Spielberg "The Sphere" :D ci e din metal si are niste mici orificii. sfera asta a fost primul planeratiu din "Municipiul" Chicago .. dateaza de prin 1930 si ceva... e de pe vremea cand inca erau mii de stele pe cerul orasului. acum din cauza iluminatiei se vad numai cateva sute. si in sfera asta de la lumina se vedeau constelatiile care formeaza zodiile cum le stim noi astazi.

alte atractii...fel de fel de obiective de vazu stelele... de la cele mai antice pana la unele destul de actuale ...

mi-ar fi placut sa vad un satelit scos din functiune sa il fi adus si sa il pus acolo sa il vedem si noi :D da nah :D

fel de fel de machete... monezi donate de astronautii de pe apolo 11.. interesant si destul de incitant sa vezi asa ceva...

calendare... chinezeshti...mayashe... aztece... piramidele cum erau aseza dupa ce stele se iau etc... chestii destul de interesant si interactive

:D

ce sa mai zic?... nimic :D

la noi totu e bine si frumos...ploua si e frig in draci...dar asa cred ca e si pe acasa... se pregateste...vine cu pasi repezi :d

ca sa nu uit : POZEEEEEEEE ! :

http://picasaweb.google.com/ramonel/25102009LaAdlerPlanetarium

v-am pupat. pe data viitoooareeee !!!

No comments:

Post a Comment