Sunday, September 27, 2009

27.09.2009 - La Muzeul de Stiinta si Industrie !

buna seara Romania... am revenit :D

da da ... de pe 13 septembrie nu prea am mai scris nimic... munca multa... ne-am mai plimbat noi asa...nu prea violent ...dar in cele din urma am ajuns si la ziua de azi... cand am fost la ...

MUZEUL DE STIINTA SI INDUSTRIE :D

of of... frumos tare... am petrecut 4 ore... dar mai puteam sta 4 lejer...dar s-a inchis muzeul :D

cu ce sa incep?... muzeul e la vreo 16 mile de unde stam noi... cam 25 km... tot in Chicago e...

si ajungem... si intram in parcare... sub ditamai animala de muzeu... au ditamai animala de parcare... din alea...exact ca in filme... pe 3 sau 4 nivele in subsol.

ne-am luat bilete... am inceput... ce sa zic?... ai de capu nostru nu stiam la ce sa ne uitam...

am luat-o asa sistematic... de la stanga la dreapta...sau vice-versa :))

cam asa arata... pe 4 nivele deasupra solului... MARE in draci...da MARE ma !

http://www.msichicago.org/visit-the-museum/museum-map/

is pierdut acu... nu stiu ce sa zic... atat de multe chestii... si noi si vechi... am vazut de la cum se traia acu 200 de ani...pana la un avion un Beoing 727 sa intri in el si sa te asezi sa te uiti la tv pe tetiera scaunului din fata... pfoai... totul in marime reala...si fara vrajeala :D... bine ca totu era vrajeala...era la vanzare :D

nah ... vase vechi...tancuri petroliere... cladiri facute din Lego ... era mare sarbatoare...ca LEGO incepuse cu 5 culori si acu au peste 75 de culori... bleah :D masini de epoca... una si una... un Aston Martin de la mama lui de acasa... valeu cred ca e o gramada de bani :D

locomotive... masini agricole... la aparate de muls vacute... la aparate de clocit pui si microscoape pt modificari de ADN...

Florentina a fost pe faza...eu am aflat dupa aia : era un flacon cu un fir de par de-al lui nenea George Washington... tare nu?

acolo in sala mare erau 2 machete... cu industria de prin zona de aici din jurul Chicago-ului...
cand am ajuns aici am aflat ca : Chicago a fost conceput si este oras industrial... totul e un business aici :D

era si o mica masina care cred ca prinde 1000km/h :D este in poze :D

zona de circ... fel de fel de machete cum erau circurile pe atunci,... oglinzi din alea de te modifica... "mirror maze" :D da da.. cica labirint de oglinzi :D fara grija ca nu se prapadea nimeni :D

si acu... nu vreau sa zica lumea ca deja am uitat limba romania dar... LA PIECE DE REZISTANCE !

ca sa va mai lamuresc de dimensiunile muzeului... un mare Amiral din marina SUA s-a gandit el si s-a dus la colegii lui si le-a zis... ma nu-l distrugeti...ca nu am cu ce ramane in istorie... nu va mint...cica asa a fost... si ce-au facut? au adus ditamai submarinu Nemtesc U-505 (U-Boat asa ii era porecla) la muzeu...si l-au facut subiect pt vizitatori :D

credeti-ma e mare :D aprope 100m in lungime... una peste alta...asa cum l-au scos din ocean..asa l-au montat in sala... e chestiune reala :D bine prin interior l-au modificat ei ... ai pus ceva luminite si sunete :D da da am mai dat 7$ si am mers si la tour in interior...de ce nu ? :D

a ... cica submarinu avea 35 de paturi in total...si erau 68 marinari... 67 au ramas vii cand au capturat submarinu americanii :D ajea... in paturile astea numai florentina dormea bine... ca ea are 5 picioare...si paturile aveau 5 picioare... cel mai scund marinar luat prizioner avea aproape 7 picioare inaltime :D si colac peste pupaza nu aveau unde sa faca baie pe vremea aia... 3 luni pe mare...fara dush si faceau cu schimbu la pat :D intruna din poze apar si eu intins pe pat cu un alt turist.. fara grija nu e cu patratel rosu :D... gheneon la facut poze :D

in tot submarinu aveau 2 toalete..din care una din ele era folosita ca si camara...la tinut mancarea pt o bucata de timp...

nah...bine ca iau capturat americanii :D ca i-au scapat de un chin :D

in rest...poze cu torpile...

a nu uitati...este o poza care arata cate vase comerciale sau de razboi a doborat acest submarin.. din pacate tehnologia de la aparatul nostru foto nu a reusit sa prinda decat 3 ani din existenta lui...mai era un an :d 1944...ca atunci i-au venit de hac americanii :D

a....inca ceva... acu unii stiu...altii poate nu stiu... nenea ala rau din Nemtzia folosea acele masini de criptare a informatiei... numite Enigma. ce au gasit americanii in acest submarin?... BINGO ! 2 masini de criptare cu tot cu manuale aferente :D unde erau expuse masinile Enigma ca nu m-am putut abtine sa nu le fac poze ca ...aufiii... era un calculator sau ceva...si scriai un cuvant si iti cripta automata in limbaj codificat ca si cum ar fi fost codad cu Enigma... fff tare...

una din cele mai "aventuroase" peripetii ... a fost sa ne luam bilete la un simulator de zbor... simulator... WOW :D aveam artileristul cu mine... ne-am urcat in simulator... si eu cu maneta de presiune la motoare si carma avionului...am inceput aventura...eram la bordul unui F15 sau F18..si vanam avioane... poi simulatorul asta cam facea de toate ... ma roteam cu avionu...si simulatoru cu noi ... auziti... rotire 360 grade...nu inclinari... uei...am inebunit... parca erai in avion...cu capu in jos :))

florentina trebuia sa nimiceasca inamicii.. dupa 4 minute de suceli cu avionu... florentina a primit mesaj ca "try again rookie !" ca omorase numai 2 avioane :D

spre final ceva poze cu traficul de pe centura orasului in drum spre casa... si..cam asta a fost :D

a da... POZEEEEEEE :D

http://picasaweb.google.com/ramonel/MuzeulDeStiintaSiIndustrie

ce sa mai zic... pe data viitoooareeee !!!

No comments:

Post a Comment