Tuesday, September 1, 2009

28-30.08.2009 - Vizita la Cascada Niagara !!!

ziua buna,

da stiu... multi au zis ca ne-am dat la fund...dar nah...aici cu serviciul... vii pleci...numa in weekend te mai invarti...si ai si bani sa faci asta :D

mai pe scurt...am inceput si o scoala de engleza... servici pana la 17.00 dupa aia de la 17.30 pana la 21.30 scoala 2 zile pe saptamana... luni si miercuri... deci cam crunt :D

ce sa zic?... am inteles ca pe la voi iar au dat caldurile...cica o sa aveti cam 20 grade in noiembrie... da ajtia de la meteo nu stiu ce va fi maine...cu toate ca ei zic ca stiu...

la noi?... nah...servicii...tv-u oleaca dupa masa si somn...ca nu mai e timp de altceva in timpu zilei...

sa trecem la subiectul zilei nu? a weekend-ului defapt...

cum sa incep...planuri...un troler...o masina inchiriata pe 3 zile... plata cu cardu online pe camera la hotel...si dushi am fost !

distanta? ... 1200 mile dus-intors... in km : 1900 si ceva maruntzis... program de deplasare... plecat la 1 dimineata si ajuns acolo la 12.30 la pranz cu tot cu opriri..si pipi si mancare si politie si tot :D

si acu unii o sa zica...da cum ai facut 900km in 11 ore? simplu... pui gps-u si mergi inainte cu acceleratia blocata la 70 mile/h adik undeva aproape de 115km/h si intri pe autostrada...si te duci... ca vantu si ca gandu ... mergi pe autostrada 500km drum drept...numa copaci deoparte si de alta a drumului...nu tu gaini ...nu tu oi...nu tu lanuri incendiate... full de politie...si patrule aeriene... si cam asta e :D

evident ca la dus shoferu cu fortele proprii a reusit sa ademeneasca un politzai pe urmele noastre :D amenda rezonabila... a depasit cu 10mile viteza legala pe autostrada... 150$ ... vrajeala...la milioanele care le invartim... era dimineata pe la ora 4... nu era nimeni ... si nah..omu s-o ambitionat si o calcat-o...greseala fatala :D

nah opririle au fost cat se poate de standarde... oleaca aici ... oleaca acolo... la fiecare exit de pe autostrada cate 2-3 benzinarii si ceva fast-fooduri...

la vama : SUA si CANADA..a durat cam 10 minute...fara complicatii :D pe altii din fata noastra ii trageau pe dreapta si ii scoteau din masini...noi am trecut bine...

cum am intrat in CANADA... plan drept ... shosea cat vezi cu ochii... lanuri de porumb...si silozuri... atat era... am mai trecut pe langa ceva orasele... cel mai mare a avut 550.000 loc. cand am trecut podul spre CANADA... am prins cu aparatu meu din Romania...Skyline-u orasului Toronto...adik sgaraie-norii :D

si ajungem... oraselul se numeste "Niagara Falls" multe hoteluri...multa lume... agitatie... nah...e sambata :D

mergem la hotel... aveam camera la etajul 10 cu vedere la cascada.... am mai dat 30$ CAD (dolari canadieni) si ne-au dat o camera la etaju 27 cu "vedere mai buna" ... si intr-adevar...cam o fost crima camera ... hotelul avea piscina la etajul 9 ... deci clar ca avea minim 4 stele... 5 persoane am lasat pe o noapte 400 CAD numai camera de hotel :D

dupa ce ne-am cazat...dat la rupt picioarele prin oras...pe faleza...fa o poza...vezi ce vinde ala...agitatie...lume multa !

in unele poze o sa vedeti un vaporas cum merge spre cascada... ei am facut-o si aia :D tot prin poze eram si noi in albastru ne pregateam de imbarcare... mai mult de atat nu am putut poza ca stricam aparatu...ploua torential langa cascada :-s

dupa asta am fost in turn ... 35$ de fiecare... masa... turnul ala avea ceva special... se invartea...
tu stateai la masa si haleai...si aveai vedere la 360 grade...se invartea cu tine :D

in rest...cam astea au fost marile aventuri... in statiune...bine poate ca au fost mai multe dar prea multe de zis :D

tot in poze o sa vedeti un pod...mai mare...si altu mai mic langa el... podul mare este spre USA...spre statul NEW YORK... si peste raul Niagara...este USA...iar podul mai mic este pentru cei care vin dinspre USA si nu pot trece in CANADA... de trecut ei trec... dar la intoarcere stau baietii si cauta de viza :D si daca nu esti legal in USA...mergi si vezi cascada de pe podul mic :D ca daca l-ai trecut pe ala mare... direct acasa pleci...ca inapoi nu mai intri in USA :D

noi am avut toti vize...deci noi am fost pufosi acolo :D

dimineata la hotel...aveam mic dejun... pfoai... nam mancat in halul asta dimineata...
sa mananci la ora 9 si sa nu iti fie foame pana la 19.00-20.00 ? pfoai... bufetul dimineata te rupe :D dupa care o cafea de 5$ de la starbucks... vai vai...sa mori incetu' !

si la ora 11.30... decolareaaaaaaa ! :D

drumul inapoi...idem mai sus :D linie dreapta... copaci... fara oi...fara focuri.....incet da sigur :D

la 00.30 am fost in casa in Chicago... pfoai lung drum... si la 06.00 trezirea si plecarea la servici :-s
concluzii? nare rost.... ma oftic degeaba :D

cateva observatii...de bine :D

USA + CANADA... cand au facut autostrazile... nu au facut doar 4 benzi... LIPITE !... ci au facut... 2-3-4 etc... si au lasat spatiu cam 15-20m intre ele... si dupa aia au facut si contrasensul...astfel ca daca mai trebuie o banda... nu mai au de facut retrocedari... dar la noi in romania cum se fac podurile la fel de inalte ca liniile de inalta tensiune ale CFR-ului... nu cred ca nici nepotzii nu vor mai prinde autostrazi ca aici...

in CANADA... nu numai cred... autostrazi verificate de avioane.... ce?...da! ... autostrazi survolate de avioane... iti face poza din avion la numar la inmatriculare si iei plicu acasa :D tare nu?

hai sa vad zic acu apogeul calatoriei... o poveste de invatatura de minte... vai vai...nu va doresc asa ceva :D

in SUA... in genere...se merge pe ideea... "don't ask don't tell" ... adik nu iti zice nimeni cat e ceasul daca nu intrebi cat e ora...

pai si ce patim noi...

spuneam mai sus ca am luat o masina pe 3 zile... masina e una destul de bunicica... Chevrolete Impala V6 "flexfuel"

flexfuel? varianta americana la biodiesel... un carburant pe baza de ethanol in proportii foarte mari... minim 70% si se face din porumb...

bun...mergem noi prin america... aveam un plin la masina...mai am facut noi unu...si dupa calculele noastre la intoarcere spre america trebuia sa ajungem aproape de granita... cu benzina care o mai aveam...cand pe bord zicea ca mai mergem inca 130 mile ...adik rezervoru era la 1/3...am zis noi hai sa cautam benzinarie... ma... deci vai de capu nostru...am mers 100km... fiecare iesire de pe autostrada am verificato benzinarie cu benzinarie...si toti NICI MACAR NU AUZISERA de benina care o foloseam noi... uei...eram la 1000km de casa si duminica si in alta tzara... si ajtia nu au auzit de benzina care o foloseam noi? pfoai...crize...nervi... aua..era acu pe rosu...pe bord zicea low fuel...si noi nu mai aveam variante? am ajuns in final intrun oras cat Iasi-u...aveau aeroport...am mers acolo si am dat de firma care era aceeasi cu firma de la care am luat noi masina...si am mers la tipu de acolo si ii zicem...de unde alimentati noi cu flexfuel? si ala zice "flex" pai noi nu punem flexfuel ca iaci nici nu se face... noi punem din asta normala...cea mai ieftina... cam tare nu? iti dai seama ca noi nu stiam unde sa ne uitam si pe cine sa batem...

acu revin la ideea de mai sus... "don't ask ...don't tell"...cand am luat noi masina...ala nu ne-a zis nimic pt ca noi nu l-am intrebat ce aia flex fuel... si nici el nu ne-a intrebat unde mergem cu masina si nici noi nu iam zis... nah :D

aici in america cand iei o masina... te intreaba unde mergi cu ea... si tu : niagara... traseul masinii e inregistrat pe GPS-u lor... daca faci altceva...si e probelme cu legea...stie cine a fost :D

in rest ce sa zic...inca nu ne-am trezit bine... muncim...mai mergem la scoala sa invatam engleza...

faileu da cat am scris...

da da stiu... UNDE-i linku cu poze?... aici e :D

http://picasaweb.google.com/ramonel/LaCascadaNiagara

cam asta a fost... deacuma...

pe data viiitooooareeeeeee !

3 comments:

  1. Am o intrebare? Da de ce n-ati mers cu buburuza aia a voastra, mica, rosie si frumoasa??

    ReplyDelete
  2. buna amy :D motivele pt care nu am fost cu masina noastra sunt urmatoarele :
    1. nu am nici un fel de garantie mecanica la ea. :D
    2. nu stiu daca ajung la 70mile/h cu ea :D
    3. are 9 ani acusica si 103.000 mile... si motoru nu mai e asa de tinerel :D
    4. masina aia inchiriata avea 15.000 mile la bord, asigurari full de full...puteam sa intru intr-o cladire si tot nu plateam nimic, si avea rata de consum de 2 ori mai buna ca masina noastra :D

    ma duc la servici :D c ya !

    ReplyDelete
  3. ana, adrian nu srie de nick name-ul tau de asta ti-a raspuns asa de ordonat :)) ce tare mai e sotul asta a meu

    ReplyDelete