Sunday, November 22, 2009

22.11.2009 - Tur cu Vaporasul

da da...am revenit destul de prompt tura asta :D

azi duminica... plictiseala...am zis...hai ca asta inca n-am facut-o...

luat trenul de supratza...tzushti in centru... de acolo direct la BOABA de FASOLE :D
din poze o sa vedeti despre ce e vorba :D

eu unu va zic ca trebuia sa pipai dinainte sa vad unde e suprafata...si te fura la ochi...era cu oginzi...tare de tot :D

dupa aia directia la vaporase... plimbare cu vaporul ... fff tare... o ora juma ... ei ii ziceau "Architectural Tour" ... fix pe noi ne interesa :D noi la facut poze :D

multe cladiri interesante si stiluri... multe chestii ingineresti...

printre poze o vedeti si un bust al celui care a infiintat orasul Chicago... un afro-american...care a inceput prin a face o ferma...dupa aia a facut o scoala...o biserica...si nah...acu vedeti si voi unde a ajuns :D

la noi in Romania multe orase asa au inceput si ele...din pacate tot se merge cu carutza prin centrul orasului...da sa trecem peste amanunte :D

o sa recunosteti "fostul" Sears Tower...in prezent Willis Tower... va aduceti aminte ca am fost cu Florentina acolo in varf pe Skydeck...si ne uitam in jos de la etajul 103?... acu am facut poze invers :D de la sol spre etajul 103 exact in acelasi loc :D

nah nu mai zicem de Trump Tower International... care nah ... e si el acolo...

daca tot suntem la cladiri... spre final o sa vedeti "Centura" orasului... dupa centura...e o cladire de 70 de etaje... cladirea are cea mai interesanta istorie dintre toate cladirile orasului...

una la mana are si un record mondial : Cea mai mica cladire ca dimensiuni pentru una cu 70 de etaje din lume :D

a doua... orasul in partea de Est spre lac...era mai mic... si baietii destepti...arhitectii care este este...au prelungit orasul cu mal artificial...si au zis asa...noi prelungim malul dar dincolo de shoseaua Lake Shore Drive nu se mai construieste nimic pe teren "natural" si o sa vedeti de ce am zis asa...

si au venit constructorii de la acea cladire si au dat in judecata Primaria... si au zis... pai fratilor pamantul de acolo nu e natural...e artificial....deci...legea nu se aplica...evident au cashtigat...

acu legea locala zice ca dincolo de Shoseaua Lake Shore Drive nu se mai poate construi nimic pe teren natural sau artifical...tipic american :D

o alta chestie inginereasca... Raul Chicago... cel pe care ne-am plimbat noi azi... e singura din lume caruia i s-a inversat sensul de curgere... a?..ce?..da da am zis bine...i-au inversat sensul de curgere :D

initial se varsa in lac... dar toate dejectiile din oras si de la uzine se duceau in lac... si ce au facut... au sapat mai adanc in el ca sa ajunge sub nivelul lacului...si acum apa din lac vine in rau...si prin alt canal ajunge undeva tocmai in Mississippi ...tare nu? :D

ah apropo primul zgaraie nori din lume declarat in Chicago cica l-au construit :D

dupa plimbarea printre zgaraie nori am ajuns si pe lac...ne-au tremurat si izmanutzele de pe noi ca batea un vant aua :D

da da...vin acu cu pozele :D

http://picasaweb.google.com/ramonel/22112009TurCuVaporasul

tura asta chiar zic : pe data viitooaaree !!!

No comments:

Post a Comment